
Handige informatie en advies over hybride werken
30 juni, 2021
Steeds meer organisaties hanteren hybride werken als de nieuwe norm. Medewerkers werken dan afwisselend thuis, op kantoor of op een andere locatie. Om organisaties hierbij te ondersteunen, biedt Zo Werkt Het hulp bij het opstellen van een hybride werkplan. Door hybride te werken, kunnen we veel mobiliteitsproblemen oplossen, actieve mobiliteit stimuleren én werknemers een flexibelere manier van werken aanbieden. Het werkt echt! Tot en met september loopt de Hybride werken-campagne van Zo Werkt Het waar Slim & Schoon Onderweg aan deelneemt.
Hoe hybride is jouw organisatie?
Op ZoWerktHet vind je een informatiepakket om hybride werken in je organisatie te introduceren. Je krijgt ondersteuning bij het opstellen van een passend werkplan. Daarnaast deelt het platform informatie en tips en krijg je als deelnemende organisatie de mogelijkheid om kosteloos advies op maat te ontvangen van de mobiliteitsmakelaar Arnhem-Nijmegen. Het informatiepakket bestaat uit de volgende onderdelen:
- Duurzame mobiliteit – Dat bespaart niet alleen geld voor de organisatie, het is ook gezonder voor de werknemers, levert minder stress op en is veel beter voor het milieu.
Informatie over duurzame mobiliteit - Presteren – Als de mogelijkheid tot thuiswerken deel uitmaakt van het arbeidsvoorwaardenpakket dan moet je dit als werkgever dat samen met je medewerkers zo goed mogelijk te faciliteren.
Informatie over presteren - Hybride – Hiermee kun je een hoop mobiliteitsproblemen oplossen, actieve mobiliteit stimuleren én werknemers een flexibelere manier van werken aanbieden.
Informatie over hybride - Thuiswerken – Het wordt steeds belangrijker om een gezonde (thuis)werkplek te hebben. Maar wat zijn de eisen en verplichtingen voor jou als werkgever?
Informatie over thuiswerken - Inwerken – Goed geïntegreerde werknemers zijn sneller productief, voelen zich meer met de organisatie betrokken, verzuimen minder en blijven langer werkzaam voor de organisatie. Besteed hier voldoende aandacht aan als werkgever.
Informatie over inwerken - Vitaal – Thuiswerken vraagt veel van ons. Je hebt discipline nodig om alle taken uit te voeren. Maar hoe blijf mentaal en fysiek fit en gezond?
Informatie over vitaal
Thuiswerkvoucher
Blijven jouw medewerkers deels thuiswerken en komen ze naar kantoor om elkaar te ontmoeten en te inspireren? Zorg dat ze gespreid over de week naar de zaak en dat ze dat duurzaam doen met de fiets, het ov of door samen te rijden. In een hybride werkplan borg je al deze zaken voor je organisatie en je medewerkers. Maar niet iedereen heeft de expertise in huis om zelf zo’n plan op te stellen. Met de voucherregelingen van provincie Gelderland huur je eenvoudig en voordelig een externe adviseur in die dit voor je én samen met je doet. Voor werkgevers in de regio Arhem-Nijmegen is een voucher voor extern advies beschikbaar tussen €2.000 en €4.000, op voorwaarde dat je 20% van de kosten zelf betaalt. De eerste stap is een (gratis) adviesgesprek met onze mobiliteitsmakelaar. Daarna kun je de voucher aanvragen via de website van OostNL.
Adviesgesprek op maat
Wil je meer weten over de thuiswerkvoucher of wil je een adviesgesprek op maat? Maak een afspraak met onze mobiliteitsmakelaar Marc Kemink, 06-20352722, of vraag vrijblijvend om meer informatie via onze Helpdesk.