
Campagne voor hybride werken gestart
1 maart, 2022
Veel inwoners van onze regio hebben in de afgelopen twee jaar thuisgewerkt vanwege de coronamaatregelen. Dat zorgde voor minder files en een schonere lucht. Deze pluspunten houden we graag vast als het thuiswerkadvies geheel komt te vervallen. Daarom stimuleert ons programma Slim & Schoon Onderweg vanaf 1 maart 2022 het hybride werken, in de nieuwste campagne van Zo Werkt Het.
Werk maximaal de helft van de werktijd op kantoor, zo luidt het huidige advies van de overheid. Maar er komt een moment dat het thuiswerkadvies helemaal vervalt. 91% van de thuiswerkers wil dan graag hybride blijven werken (deels thuis, deels op kantoor, deels op een andere locatie). Toch wordt een op de drie thuiswerkers door de werkgever gevraagd om naar kantoor te komen als het thuiswerkadvies vervalt. Ruim de helft van de werkgevers heeft geen thuiswerkbeleid voor de lange termijn (bron cijfers: CNV).
Zo Werkt Het
Hybride werken gaat dus niet vanzelf. Om te voorkomen dat de files en de luchtkwaliteit straks weer als vanouds zijn, is ons programma Slim & Schoon Onderweg samen met 15 andere mobiliteitsregio’s en het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat een campagne gestart: Zo Werkt Het. In de maand maart roepen we werkgevers op om goed beleid voor hybride werken op te stellen. Hierover adviseert onze mobiliteitsmakelaar de werkgevers gratis.
Eerdere campagnes
Deze campagne is niet de eerste campagne van Zo Werkt Het. Zo gingen we eerder al op zoek naar de beste thuiswerkgever van het jaar 2020. Dat leverde winnaars op in drie categorieën in onze regio.